Najpopularniejsze style tuningu
Termin „tuning” pochodzi od angielskiego „to tune”, co dosłownie oznacza dostrajanie lub regulowanie czegoś. Wiadomo, że moda ta pojawiła się w Stanach Zjednoczonych po II wojnie światowej, w tym czasie wielu młodych ludzi, którzy ze względów ekonomicznych nie mogli sobie pozwolić na zakup nowego samochodu, modyfikowało te, które już posiadali, nadając im zupełnie inny wygląd. Choć termin zawsze pozostanie ten sam, na całym świecie istnieje wiele różnych modyfikacji:
Hot Rod
Hot Rod narodził się w latach 50. i jest pionierskim stylem tuningu, który rozpoczął się od modyfikacji silnika, lakieru, zawieszenia i hamulców. Styl ten jest nadal kontynuowany, ale dostosowany z technologicznymi detalami nowej epoki.
Racing
Racing narodził się w Europie i odnosi się głównie do adaptacji pojazdów ulicznych przekształconych w modele o wysokich osiągach, coś na wzór samochodów, które widzimy w zawodach rajdowych i innych kategoriach, które mają już nawet modyfikacje w układzie napędowym, zawieszeniu, hamulcach i oponach.
JDM
Jest to skrót od Japan Domestic Market i jak sama nazwa wskazuje, dotyczy modeli, które były produkowane i sprzedawane na rynku japońskim.Dowiedz się więcej o japońskim tuningu tutaj.
Import
Ta adaptacja pojawiła się w Stanach Zjednoczonych i charakteryzuje się modyfikacjami silnika i nadwozia, obejmującymi głównie wloty powietrza i błotniki. Dodatkowo wyróżnikiem tych modeli było uzyskanie nawet 800 koni mechanicznych w pojazdach japońskiego pochodzenia takich jak Honda Civic czy Mitsubishi Eclipse. Zewnętrznie często charakteryzowały się odważnymi kolorami, a nawet aerografami, aluminiowymi spojlerami i krzykliwymi systemami dźwiękowymi.
Lowrider
Styl ten pojawił się w latach 50. XX wieku również w Stanach Zjednoczonych i można go łatwo rozpoznać, ponieważ są to samochody, które mają bardzo niskie nadwozie, a jednocześnie posiadają specjalne hydrauliczne zawieszenie, które sprawia, że „skaczą”.
DUB
Jest to styl, który jest nawet często widziany w naszym kraju, są to te modele, które mają większe niż normalne opony, chromowane detale na całym nadwoziu głównie w felgach, cechy, które sprawiają, że wyróżniają się pod wieloma względami, w tym technologicznie, sprzęt dźwiękowy, światła, itp.
Hi-Tech
Jak sama nazwa wskazuje, pojazdy te opierają się na technologii zdobiącej pojazdy; stosowane są np. ekrany wewnątrz, a nawet na zewnątrz modelu, a szczególną uwagę zwraca się na system dźwiękowy. Niektóre mają też w środku komputery, nawigatory do gier wideo i pagery.